Weten hoe je een auto moet verkopen is een essentiële vaardigheid waarover iedereen die in een verkoopomgeving voor auto’s werkt, moet beschikken. De voordelen van een autoverkoopopleiding kunnen niet genoeg worden benadrukt. Of u nu eigenaar bent van een autoverkoopbedrijf of er voor werkt, het is essentieel dat u of uw medewerkers zich volledig bewust zijn van de vaardigheden die vereist zijn in de autoverkoop.
De trainer van een autoverkoper moet een goed plan hebben
De training van de dealer is een goed begin, maar de echte training is het werken in de showroom en het verkopen van auto’s. De training van de dealer is een goed begin. De topverkopers bij een autodealer kunnen 100K per jaar verdienen, terwijl de leden van de zeven autoclubs misschien maar 30K per jaar verdienen. Het verschil is dat de topspelers zich altijd afvragen hoe ik meer auto’s kan verkopen.
Hoe kan je meer auto’s verkopen?
De meest succesvolle autoverkopers in de branche vragen zich altijd af hoe ik meer auto’s kan verkopen en analyseren vervolgens hun methoden, stijl en technieken op hun effectiviteit. Ze luisteren goed naar hun klanten en leren van elke potentiële autokoper met wie ze hebben samengewerkt, ook van degenen die ze hebben verkocht en degenen die ze niet hebben verkocht. Ze passen zich altijd aan en passen zich aan aan de klant die voor hen staat en leren dan van het proces. Uiteindelijk verkopen ze meer auto’s en worden ze beloond voor hun inspanningen in de vorm van inkomsten uit de verkoop van auto’s, die vrij aanzienlijk kunnen zijn.
De voordelen van een autoverkoopopleiding voor auto’s
Of het nu gaat om mannen of vrouwen, eigenaar of werknemer, de verkoop van auto’s biedt veel voordelen. Mensen die als taak hebben om auto’s te verkopen, moeten een goed inzicht hebben in vijf belangrijke aspecten van hun primaire functie:
- Hoe een prospect benaderen
- Inzicht in de psychologie van de verkoop van auto’s
- Een goede kennis van de technologie van hun product
- Een goede kennis van hun bedrijfsfinanciën, garantie- en verzekeringsprotocollen en -polissen.
- Inzicht in de huidige regelgeving met betrekking tot verkooppraktijken en etiquette.
Veel verkopers begrijpen niet hoe ze een prospect moeten benaderen die op de kavel verschijnt of door de showroomdeur loopt. Ze zijn niet getraind in de verkoopspsychologie die nodig is om het potentieel te maximaliseren van iedereen die door die deur loopt of die banden in die partij schopt. Het is niet hun schuld – het is omdat ze niet goed zijn opgeleid.